fbpx

Dlaczego tak drogo?

Szykowanie_spodnie_evo
Przygotowanie spodni EVO zajęło sporo czasu i wysiłku, a już cały czas myślimy jak je udoskonalić.

Wpadła nam niedawno w ręce gazetka z Lidla. Przeglądając strona za stroną, natrafiliśmy na zimowe, dziecięce ubranka. No i w tym momencie wybuchnęliśmy śmiechem, kurtka zimowa za 59 zł. To był raczej śmiech przez łzy, bo zaczęliśmy wątpić, po co my się właściwie wygłupiamy z tym całym Elemeno? Za 59 zł to nie zbierzemy nawet materiałów potrzebnych do uszycia jednej kurtki Camaro S, a gdzie koszty szycia, obsługi sklepu, podatki etc.? Elemeno, dlaczego tak drogo?!

Jednak kilka stron dalej natrafiliśmy na piwa kraftowe. Wiemy, temat piwa ma się nijak do odzieży dziecięcej, ale uspokoiło nas to, zaraz wytłumaczymy dlaczego.

Butelka piwa kraftowego w Lidlu kosztuje 5-6 zł, a zwykłe puszkowe z dużego browaru około 2 zł. Kto przy normalnych zmysłach przepłaca 3-krotnie za piwo? No właśnie:) Jednak całkiem sporo osób robi to, bo woli coś wyjątkowego, towar który niesie za sobą przesłanie, pasję, jakieś szczególne wartości, lub po prostu inny, lepszy, smak.

Właśnie taka idea przyświecała narodzinom Elemeno. Jest to marka pełna pasji, uczucia i wytrwałości. Nasze ubranka powstały dla naszych dzieci, zostały przez nie przetestowane i używają ich nadal, niemal każdego dnia. Widzimy jak w nich brykają, co się sprawdza, a co możemy jeszcze ulepszyć. Wiemy że ubranka Elemeno spełniają swoją funkcję, ale chcemy je doskonalić i wiemy, że z czasem staną się tylko lepsze i lepsze.

Oto krótkie podsumowanie, dlaczego tak drogo?

  • Używamy porządnych technicznych materiałów o bardzo dobrych parametrach.
  • Stosujemy zamki YKK lub polskiej firmy Alpha. Lepsza jakość, ale i wyższa cena.
  • Szyjemy w Polsce. Jak na razie są to małe partie po kilkadziesiąt sztuk, a nie kilkadziesiąt tysięcy, zatem efekt skali tu nie działa. Gdy widzicie dzieciaki w ubrankach Elemeno, macie pewność że jest to ciuch niszowy, dla świadomych, być może lekko szalonych rodziców 🙂
  • Stosujemy innowacyjne rozwiązania. Spędzamy naprawdę dużo czasu i wysiłku by nasze ubranka były naprawdę dobre i posiadały rozwiązania, których do tej pory nam brakowało w outdoorowej odzieży dziecięcej. Jesteśmy szczególnie dumni z kurtki Camaro S, która ma pełno sprytnych i niespotykanych patentów (np. odpinane, wymienne rękawy).
  • Płacimy podatki w Polsce, czyli ZUS, US, VAT i wszystkie inne możliwe daniny konieczne do utrzymania i wzrostu naszego ukochanego kraju.
  • Musimy nakarmić 3 naszych dzieci, 2 koty, chomika i na końcu nas samych 🙂

Doskonale zdajemy sobie sprawę, że nasz produkt nie jest dla każdego, ale jest na pewno dla świadomych rodziców, którzy kupują mniej ubrań, ale zdecydowanie lepszej jakości. Rodziców, którzy cenią sobie trwałość, praktyczność, wyjątkowość, ale również aspekt ekologiczny. Cena nie jest tutaj najważniejsza, ale stosunek ceny do jakości, innowacja, użyte materiały, możliwość serwisu posprzedażowego, konsultacji w zakresie doboru i użytkowania odzieży.

Naszym celem nie będzie namawianie za wszelką cenę do kolejnych, nowych zakupów, ale raczej zadbanie – na ile to możliwe – o istniejący produkt, stąd pomysł na serwis używanej już odzieży. Wszystko po to abyście czuli się dobrze zaopiekowani i mieli poczucie, że nie zostajecie sami z problemem, który może się pojawić, przez co chętniej wracali do Elemeno.

Dlaczego tak drogo? Czy aby na pewno drogo? Niestety, bardzo często, niska cena wiąże się z wyzyskiem, ale Elemeno nie idzie tą drogą i nigdy nie pójdzie.

Na koniec polecamy przeczytać dwa artykuły, o identycznych tytułach, ale nieco innej treści, mówiące o niewolniczej pracy w szwalniach dalekiego wschodu. Nie wiążcie tego proszę, ze wspomnianym wcześniej Lidlem, po prostu co jakiś czas pojawiają się szokujące artykuły, które skłaniają mocno do myślenia:

https://deon.pl/wiara/krew-na-metkach-prawdziwa-cena-ubran,639921

https://www.focus.pl/artykul/krew-na-metkach

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Komentarz do “Dlaczego tak drogo?”